Σάββατο 7 Αυγούστου 2010

Το πραγματικό πρόβλημα του δημοσίου τομέα

Δημοσιεύθηκε από olympiada στο Αυγούστου 7, 2010

Γράφει ο Γιάννης Μ.

Ήθελα να κάνω χαλαρά τις διακοπές μου κι εγώ αλλά δεν με αφηνει το χαζοκούτι. Άκουγα έναν καθηγηταρά να αναλύει πόσο μεγάλος είναι ο δημόσιος τομέας στην Ελλάδα, ότι πρέπει να μειωθεί, οτι πληρώνουμε πολλά κλπ κλπ. Που να με πάρει η ευχή, αν είναι τοσο μεγάλος ο δημόσιος τομέας γιατί έχει τόσο χάλια υπηρεσίες? Είπα να το ψάξω και εγώ. Λίγο απο εδω κι απο εκεί με την χάλια mobile σύνδεση που έχω κάτι βρέθηκε.

Έχουμε και λέμε λοιπόν. Στην Ελλαδίτσα μας με βάση την απογραφή το ποσοστό των δημοσιών υπαλλήλων είναι γύρω στο 8% του πλυθησμού. Ας κάνουμε μια σύγκριση με τις προηγμένες χώρες.

Ελλάδα: 8%
Αγγλία: 20%
Γαλλία: 22%
Καναδάς: 26%

Μάλιστα. Άρα δεν έχουμε πολλούς δημόσιους υπαλλήλους, μάλλον λίγους έχουμε. Πάμε τώρα να δούμε τα έξοδα του δημόσιου τομέα ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Ελλάδα: 40%
Αγγλία: 43%
Γαλλία: 54%
Καναδάς: sorry δεν βρήκα.

Πως γίνεται με μικρότερο δημόσιο τομέα να έχουμε τόσο ύψηλα έξοδα λειτουργίας του δημοσίου? Παίρνουν τόσα πολλά λεφτά σε σχέση με τους φτωχούληδες Άγγλους και Γάλλους συναδέλφους τους? Η μπας και φταίνε κάτι προμήθειες του δημοσίου, κατι ζήμενς, μήζενς κλπ?

Άπο όπου κι να το πιάσεις καταλήγεις πάντα στην Ελλάδα του Μαυρογυαλούρου. Φάγαν, φάγαν, φάγαν και ψάχνουν κάπου να τα φορτώσουν. Τώρα ο στόχος είναι οι υπάλληλοι.Αν δηλαδή το 8% γίνει 5% θα σωθεί η Ελλάδα. Τρίχες κατσαρές. Απλά δεν θα δουλεύει τίποτα και τα κοράκια θα συνεχίσουν να τρώνε. Οκ, και μένα μου έχει έρθει να κατραπακιάσω υπάλληλο αλλά δεν μπαίνουν όλοι και όλα στο ίδιο τσουβάλι.

Πριν φύγω για μπάνιο αφήνω ένα link για να μην πει κανένας οτι τα έβγαλα απο το μυαλό μου. http://econlog.econlib.org/archives/2005/11/france_uk_produ.html

Βάζω τα κεφτέδια μου στο τάπερ κι ας βρει άλλο κορόιδο ο Ελληνικός Τουρισμός να του πληρώνει 9 ευρώ ένα φραπέ και ενα τοστ “ανάμεικτο”.