Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Παπανδρέου: Ο φίλος μου ο Σαμαράς, τώρα με ακολουθεί.!!!



«Όσο ήμουν εγώ πρωθυπουργός, ο Αντώνης Σαμαράςεκμεταλλευόταν εύκολα τον πόνο του ελληνικού λαού. Τώρα, άλλαξε και ακολουθεί το πρόγραμμα μου», λέει σε συνέντευξή του ο Γιώργος Παπανδρέου.

Ο πρώην πρωθυπουργός έχει δώσει συνέντευξη στην εφημερίδα Oregonian του Πόρτλαντ, με αφορμή το γεγονός πως ο πρώην πρωθυπουργός θα είναι ο πρώτος ομιλητής του «World Affairs Council» στο Όρεγκον, στις 26 Φεβρουαρίου. Εκτός από τον κ. Παπανδρέου, ομιλητής θα είναι και ο Δαλάι Λάμα.

Η συνέντευξη ξεκινά με την ιστορία της οικογένειας Παπανδρέου, τη σύλληψη του Ανδρέα μπροστά στα μάτια του Γιώργου και στη γνωριμία του με τον μετέπειτα πολιτικό του αντίπαλο, Αντώνη Σαμαρά, συγκάτοικό του στο πανεπιστήμιο Άμχερστ της Βοστώνης.

«Πως τα πάει ο πρώην συγκάτοικος σας ως πρωθυπουργός;» ρωτάει ο δημοσιογράφος, με τον Γιώργο Παπανδρέου να απαντά: «Ήλπιζα ότι θα ήταν συνεργάσιμος ως αρχηγός της αντιπολίτευσης όταν ήμουν πρωθυπουργός. 
Ήταν, πως να το πω, αρνητικός, εξαιρετικά επικριτικός και εκμεταλλεύτηκε τον πόνο του ελληνικού λαού.
Πολλές φορές τον κάλεσα να συνεργαστούμε σε καταστάσεις που χρειαζόταν ευρεία συναίνεση. Τώρα, νομίζω έχει αλλάξει τελείως τον τόνο του. Βασικά, έχει αποδεχτεί το πρόγραμμα που εγώ έπρεπε να ακολουθήσω», λέει.

Όμως, παρά τις πολιτικές τους διαφορές, αποκαλύπτει πως «έχουμε προσωπική σχέση, την οποία διατηρούμε και κάποιες φορές βρισκόμαστε».

Ο πρώην πρωθυπουργός μιλά και για τα φοιτητικά τους χρόνια. Τότε που εκείνος κυκλοφορούσε με τζιν και κιθάρα και ο Αντώνης Σαμαράς φορούσε… blazer. «Εγώ ήμουν εξορία, εκείνος όχι. Μπορούσε να επιστρέψει στην Ελλάδα. Αλλά φυσικά ήταν κατά της χούντας. 
Εγώ ήμουν πιο ενεργός στην πολιτική, εξαιτίας και του πόλεμου στο Βιετνάμ, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των ατομικών δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων. Εκείνο τον καιρό, οι φοιτητές είχαν αρκετά ριζοσπαστικοποιηθεί», λέει. Όσο για την κιθάρα; «Ήταν ένας τρόπος για να προσελκύσουμε το άλλο φύλο».

Κι όταν ο δημοσιογράφος ρωτά αν η… πολιτική του με το άλλο φύλο ήταν επιτυχής, ο πρώην πρωθυπουργός απάντα: «Κάποιες φορές ήταν. Ήταν η κιθάρα αλλά και η ελληνική μουσική. Είχαμε Λατινοαμερικάνους, Ευρωπαίους, Αμερικανούς. Συναντιόμασταν συχνά και πίναμε, πολύ υποθέτω».

Πέρα από τα… φοιτητικά χρόνια, ο Γιώργος Παπανδρέου μιλά και για την κατάσταση στην Ελλάδα. Επαναλαμβάνει πως η Ελλάδα δεν φταίει για την οικονομική κρίση. «Θα ήταν μια καλή δικαιολογία να ρίξουμε το φταίξιμο στο 2-2,5% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, όχι μόνο για την οικονομική κρίση αλλά και για την παγκόσμια ύφεση, δε θα ήταν;

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ειδικά εκείνη πριν αναλάβω εγώ, διαχειρίστηκαν λάθος την οικονομία και καταλήξαμε με ένα τεράστιο έλλειμμα (…) Σύμφωνα με την άποψη, που τότε επικρατούσε στην Ευρώπη, αν εμείς απλά περικόπταμε, αν απλά κάναμε λιτότητα, τότε τα προβλήματα θα επιλύονταν και οι αγορές θα έκαναν πίσω».

Παράλληλα τονίζει ότι η κυβέρνηση του έκανε πολλές μεταρρυθμίσεις και «άτομα που είχαν πάρε δώσε με την εξουσία, το χρήμα και τα μέσα ενημέρωσης δεν ήταν τόσο χαρούμενοι. Και μετά έπρεπε να κόψουμε μισθούς και συντάξεις. 
Ήξερα ότι πολιτικά, θα μου στοίχιζε. Αλλά δεν πειράζει από τη στιγμή που μπορούσα να βοηθήσω τη χώρα μου να αποφύγει τη χρεοκοπία, κάτι που καταφέραμε».

«Χρησιμοποιήσαμε το Google Maps για να δούμε αν υπήρχαν κάποιοι που δεν πλήρωναν φόρους για πισίνες», λέει επίσης, υπερασπιζόμενος το έργο της κυβέρνησης του κατά της φοροδιαφυγής.
http://georgekaragiannis.blogspot.gr/2013/01/blog-post_3635.html